Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Dzięki udziałowi w tym programie, nasza szkoła zakupiła różnorodne pomoce dydaktyczne takie jak: Pracownia VR, Drukarka 3D, Roboty Lego i wiele wiele innych.

Poniżej prezentujemy niektóre działania z wykorzystaniem zakupionego sprzętu

15 lutego w ramach innowacji z j. angielskiego, uczniowie klasy 5a i 5b mogli wyrazić swoją „miłość” do czasu Past Simple.. Uczniowie układali zdania z użyciem czasu przeszłego, a za każde poprawne zdanie otrzymywali wskazówki jak zakolorować kratki aby odczytać zakodowany napis LOVE Dla utrwalenia uczniowie zagrali w grę interaktywną. Wygrała drużyna, która zdobyła najwięcej serduszek za poprawnie przetłumaczone zdanie. Uczniowie korzystali z sali VR i sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”

Pod koniec grudnia w ramach innowacji pedagogicznej  w klasach 5a i 5b  odbyły się świąteczne lekcje z j. angielskiego. Uczniowie wykonali wiele ciekawych ćwiczeń na tablicy interaktywnej np. „escape room”, w sali VR z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Gry i zabawy pozwoliły poszerzyć słownictwo, rozwijać umiejętności w zakresie TIK, ale także wprowadzić uczniów w wyjątkowy nastrój.

Pod koniec listopada w ramach innowacji pedagogicznej z j. angielskiego uczniowie z klasy 5a i 5b utrwalali i poszerzali słownictwo dotyczące jedzenia. Uczniowie wykonali wiele ciekawych ćwiczeń na tablicy interaktywnej, w sali VR z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”, co nie tylko uatrakcyjniło zajęcia, ale także ułatwiło zapamiętanie materiału i pozwoliło na rozwijanie umiejętności w zakresie TIK. Materiały interaktywne pochodzą z platformy Wordwall, a także ze strony https://www.uczedzieciangielskiego.pl  

Uczniowie z klasy 6b i 6d mieli okazję sprawdzić się jako architekci. Ich zadaniem było stworzenie w języku angielskim własnej, wyjątkowej kawiarni. Efekty ich projektu „My special café” przedstawili w postaci prezentacji multimedialnych. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością jeśli chodzi o wystrój, menu, a także niezwykłe atrakcje dla klientów:)

Celem projektu było doskonalenie umiejętności językowych, ale także rozwijanie umiejętności w zakresie TIK. Projekty mogliśmy oglądać w sali VR z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

W listopadzie w ramach innowacji pedagogicznej z j. angielskiego uczniowie z klasy 5a i 5b przygotowali prezentacje multimedialne z propozycją menu dla szkolnej stołówki. Celem projektu było nie tylko doskonalenie umiejętności językowych, ale także rozwijanie umiejętności w zakresie TIK. Uczniowie wykazali się pomysłowością, a efekty ich pracy mogliśmy podziwiać w sali VR z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Joanna Marć

09.11.2023

LEKCJA KL. 3D W LABORATORIUM PRZYSZŁOSCI

9 listopada 2023r. kl. 3d brała udział w lekcji w LABORATORIUM PRZYSZŁOSCI, podczas której dzieci miały okazję obejrzeć film edukacyjny „Polskie symbole narodowe” oraz film przyrodniczy z wykorzystaniem nowoczesnej technologii ClassVR ( gogli VR ) – „Z bliska łysy orzeł”.
Jak zwykle zajęcia te wzbudziły ogromne zainteresowanie wśród dzieci i przyniosły im wiele radości.
Alina Statkiewicz, Monika Kowalczyk

„The best of the best – junior”

13 października 2023r. klasy trzecie miały okazję zaprezentować swoje umiejętności z języka angielskiego. Trzyosobowe drużyny wzięły udział w szkolnym konkursie „The Best of the Best -Junior”. Organizatorkami konkursu były panie Joanna Marć, Anna Rolnik. Uczniowie zmierzyli się z różnorodnymi  ćwiczeniami. Najbardziej wciągającą konkurencją okazały się językowe kalambury.

Konkurs odbył się w pracowni VR z wykorzystaniem tablicy interaktywnej zakupionej w ramach programu „Laboratoria przyszłości”

Wszystkie drużyny walczyły o punkty do samego końca, a wyniki prezentują się następująco:

I miejsce zajęła klasa 3d, miejsce II przypadło klasom 3b i 3c , na IV pozycji uplasowała się klasa 3a

Wszystkim uczestnikom gratulujemy wyników i życzymy dalszych sukcesów.

Joanna Marć, Anna Rolnik

06.10.2023r. w naszej szkole po raz kolejny odbył się turniej wiedzy „The Best of the Best”. Konkurs organizowany jest w ramach Europejskiego Dnia Języków Obcych i ma na celu wyłonienie najlepszej klasy wśród  ósmoklasistów naszej szkoły.

Pytania dotyczyły wiedzy z zakresu języków angielskiego oraz niemieckiego. Trzyosobowe drużyny mogły wykazać się między innymi znajomością kultury i geografii krajów anglo- i niemieckojęzycznych (flagi, zabytki, znane osoby) oraz  gramatyki i ortografii. Wśród pytań pojawiły się takie dotyczące aktualnych nurtów w piłce nożnej, muzyce czy polityce.

Konkurs odbył się w pracowni VR z wykorzystaniem tablicy interaktywnej zakupionej w ramach programu Laboratoria przyszłości”

Poziom był bardzo wyrównany i dopiero dogrywka pozwoliła wyłonić zwycięską drużynę. Wyniki przedstawiają się następująco:

I miejsce klasa 8B (Patryk Drążek, Piotr Dydek, Jakub Serwatko)

II miejsce klasa 8A (Nikola Gaworecki, Kamila Gładysz, Aniela Stojowska)

Wszystkim drużynom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!

Joanna Marć, Anna Rolnik

05.10.2023

4 października klasa 7c skorzystała z sali VR aby przypomnieć i rozszerzyć słownictwo związane z pogodą i katastrofami naturalnymi.

Uczniowie mieli okazję wykorzystać potencjał interaktywnej wersji podręcznika i wykonali wiele ciekawych ćwiczeń na tablicy interaktywnej, co nie tylko uatrakcyjniło zajęcia, ale także ułatwiło zapamiętanie materiału i pozwoliło na rozwijanie umiejętności cyfrowych uczniów.

Joanna Marć

25.09.2023

W ostatnim tygodniu września uczniowie z klas 5a, 5b realizujący innowację z j. angielskiego „English the key to success”, korzystali z pracowni VR i pracowali na sprzęcie zakupionym w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. W ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków Obcych uczniowie przygotowali w formie lapbooka najważniejsze informacje o Wielkiej Brytanii. Następnie, dzięki wykorzystaniu tablicy interaktywnej, w atrakcyjny sposób utrwalili zagadnienia dotyczące geografii i kultury Wielkiej Brytanii.

Joanna Marć


21.09.2023r. uczniowie z klasy 6a, 6b, 6c poznawali kulturę renesansu z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Zapoznali się z wynalazkami geniusza Leonarda da Vinci oraz przeanalizowali powrót do antycznych poglądów.

Beata Joniak

19.06.2023

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI to nowa inicjatywa edukacyjna , której celem jest rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Program zakłada doposażenie szkół prowadzonych przez jednostki samorządowe, w nowoczesne narzędzia , pomoce dydaktyczne, potrzebne w kształtowaniu i rozwijaniu zdolności manualnych oraz technicznych, a także samodzielnego i krytycznego myślenia.
W ramach tego programu do pracowni plastycznej i technicznej naszej szkoły zostały zakupione:

  • meble,
  • zestaw przyborów kreślarskich i mierniczych,
  • podkładki i noże do równego przycinania, również pod wybranym kątem,
  • pistolety do klejenia na gorąco,
  • maszyna do szycia,
  • zestaw nici i igieł,
  • małe krosna tkackie,
  • zestawy farb plakatowych,
  • stojak do suszenia prac plastycznych,
  • mobilna szafka na kółkach na przybory plastyczne,
  • plansze dydaktyczne zgodne z podstawą programową.

16.06.2023

W roku szkolnym 2022 – 2023 uczniowie klas czwartych uczestniczyli w innowacji pedagogicznej z j. angielskiego „English – the key to success”.

Celem innowacji jest nie tylko rozwijanie kompetencji językowych, ale także doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Dzięki sali VR i tablicy interaktywnej zakupionej w ramach programu „Laboratoria przyszłości” na zajęciach wykorzystano gry i ćwiczenia interaktywne na portalach Wordwall, Liveworksheet, aplikacji Canva, a także materiały interaktywne zakupione na stronie https://www.uczedzieciangielskiego.pl. Element rywalizacji w grach oraz technologia TIK motywowały uczniów do pracy, ułatwiały przyswajanie nowych zagadnień, ale także uatrakcyjniały zajęcia.

Chętni uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności językowe, a także wokalne podczas konkursu dla klas 8 „The best of the best” w ramach Europejskiego Dnia Języków Obcych i koncertu charytatywnego „Kolędo leć…”. Poszerzyli również swoją wiedzę z kultury i geografii krajów anglo i niemieckojęzycznych.

Joanna Marć

31.05.2023

„MEET MY PET” – PROJEKT Z J. ANGIELSKIEGO

Klasy 4a i 4b miały okazję zaprezentować swoich pupili na lekcji języka angielskiego. Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne z opisem zwierząt w j. angielskim, wzbogacone zdjęciami i krótkimi filmikami. Celem projektu było nie tylko doskonalenie umiejętności językowych, ale także rozwijanie i zaprezentowanie swoich umiejętności informatycznych. Uczniowie wykazali się pomysłowością, a efekty ich pracy mogliśmy podziwiać w sali VR z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Joanna Marć

27.05.2023

W maju uczniowie klasy 2d dwukrotnie uczestniczyli w lekcjach interaktywnych w pracowni VR, podczas których na sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości mieli okazję obejrzeć niezwykłe filmy dotyczące architektonicznych projektów A. Gaudiego oraz pięknych założeń ogrodowych. Podczas pierwszych zajęć przenieśliśmy się do Barcelony, gdzie podziwialiśmy niesamowite budynki zaprojektowane przez katalońskiego architekta i inżyniera secesyjnego słynącego z wyjątkowych projektów – Antoniego Gaudiego.

Kilka dni później mieliśmy okazję podziwiać niezwykłe ogrody oraz nauczyć się rozpoznawać różne ich style: francuski, angielski i japoński.

Lekcje z wykorzystaniem nowoczesnej technologii VR przyniosły dzieciom dużo radości i wzbudziły ich wielkie zainteresowanie.

Monika Kowalczyk,

Alina Statkiewicz

27.04.2023

Uczniowie klasy 5a, 5b, 5c w ramach lekcji historii skorzystali z pracowni VR. Dzięki goglom VR mogli z bliska zobaczyć sztukę i architekturę średniowiecza.

Porównywali sztukę romańską i gotycką. Podziwiali między innymi rotundę w Cieszynie, kościół w Tumie, Kościół Mariacki czy katedrę Notre Dame.

Opisywali konstrukcję Ołtarza Wita Stwosza, którą mogli zobaczyć osobiście podczas wycieczki w listopadzie i sami stwierdzili, że podróże kształcą i wiedzę można pogłębiać wszędzie.

Uczniowie chętnie i zainteresowaniem korzystają ze sprzętu zakupionego w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

Beata Joniak

1.04.2023

29 marca 2023r. uczniowie klasy 3c podczas lekcji o Układzie Słonecznym korzystali  z pracowni VR i pracowali na sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Dzięki goglom VR mogli  odbyć wycieczkę po Układzie Słonecznym z poziomu pilota statku kosmicznego.

Lekcje z wykorzystaniem nowoczesnej technologii VR przyniosły dzieciom dużo radości i wzbudziły ich wielkie zainteresowanie.

Anna Dobek

31.03.2023

1 marca 2023r. nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego wydarzenia pt. Dzień Nowych Technologii w Edukacji organizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
W tym dniu dzieci i młodzież miała możliwość zapoznania się z najnowszymi pomocami edukacyjnymi zakupionymi w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zapoznali się  między innymi z etapami projektowania w programie graficznym Tinkercad, a następnie wydrukiem na drukarce 3D firmy Banach School. Ponadto uczniowie mieli możliwość pracy na ekranie multimedialnym podczas lekcji języka angielskiego, oraz z goglami VR podczas zajęć z historii, żeby przez chwilę przenieśli się do świata wirtualnej rzeczywistości.
Klasy młodsze uczestniczyły w zajęciach programowania i Codowania, a największym zainteresowaniem okazało się projektowanie i obsługa robotów podczas warsztatów z klockami Lego WeDO 2.0, Lego Education Spike Essential czy Spike Prime oraz Lego Mindstorms.
Koordynatorem wydarzeń był Pan Marcin Pełech.

Zapraszamy do zapoznania się z krótką prezentacją wydarzeń z tego dnia.

29.03.2023

29 marca 2023r. uczniowie klasy 3c podczas lekcji o Układzie Słonecznym korzystali z pracowni VR i pracowali na sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Dzięki goglom VR mogli  odbyć wycieczkę po Układzie Słonecznym z poziomu pilota statku kosmicznego.

Lekcje z wykorzystaniem nowoczesnej technologii VR przyniosły dzieciom dużo radości i wzbudziły ich wielkie zainteresowanie.

Anna Dobek

27.03.2023

Uczniowie klasy 5a, 5b, 5c w tym tygodniu skorzystali z pracowni VR.

Dzięki goglom VR mogli z bliska zobaczyć sztukę i architekturę średniowiecza.

Porównywali sztukę romańską i gotycką. Podziwiali między innymi rotundę w Cieszynie, kościół w Tumie, Kościół Mariacki czy katedrę Notre Dame.

Opisywali konstrukcję Ołtarza Wita Stwosza, którą mogli zobaczyć osobiście podczas wycieczki w listopadzie i sami stwierdzili, że podróże kształcą i wiedzę można pogłębiać wszędzie.

Uczniowie chętnie i zainteresowaniem korzystają ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Beata Joniak

01.03.2023

1 marca lekcja j. angielskiego w klasach 4a i 4b  odbyła się w szkolnej pracowni VR (powstałej dzięki programowi „Laboratoria Przyszłości„). Uczniowie, dzięki wykorzystaniu tablicy interaktywnej, mogli w ciekawy sposób poćwiczyć słownictwo, a także zagadnienia gramatyczne związane z czasem Present Simple.

Wykorzystanie narzędzi multimedialnych nie tylko uatrakcyjniło zajęcia i sprawiło uczniom dużo radości, ale przede wszystkim ułatwiło zapamiętanie materiału.

Joanna Marć

24.02.2023

Klasa 2 d dwukrotnie ( 11 stycznia oraz 23 lutego 2023r.) skorzystała z możliwości utrwalenia zdobytych na lekcjach wiadomości w szkolnym LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI  ClassVR oglądając filmy przyrodnicze : „Zwierzęta egzotyczne” i  „ Pingwiny z Antarktydy” oraz modele – słonia i pingwina 3D z wykorzystaniem okularów i  kostki wirtualnej rzeczywistości.

Lekcje z wykorzystaniem nowoczesnej technologii VR przyniosły dzieciom dużo radości i wzbudziły ich wielkie zainteresowanie,   zwiększając tym samym ich zaangażowanie i przyswajanie wiedzy.

                            Alina Statkiewicz,  Monika Kowalczyk

02.02.2023

W dniu 02.02.2023 r. w naszej szkole odbyły się praktyczne warsztaty prowadzone przez edukatorów Mobilnych Laboratoriów Przyszłości. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z praktycznym drukiem 3D oraz szeroko pojmowaną Sztuczną Inteligencją. Laboratoria przyszłości opierają się o podejście STEAM czyli naukę przedmiotów ścisłych przez praktyczne doświadczenie.

29.11.2022

Uczniowie klas 4 realizujący innowację pedagogiczną z j. angielskiego „English- the key to success.” mieli okazję wypróbować możliwości jakie oferuje pracownia VR (powstałej dzięki programowi „Laboratoria Przyszłości„). W ramach powtórzenia zagadnień gramatycznych i leksykalnych (dom, pomieszczenia, wyposażenie) uczniowie wykonali wiele ciekawych ćwiczeń na tablicy interaktywnej. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych nie tylko uatrakcyjnia zajęcia, ale także ułatwia zapamiętanie materiału i rozwija kreatywne myślenie.

25.11.2022

Uczniowie klasy 5d podczas lekcji historii podsumowującej wiedzę o dokonaniach starożytnych Greków i Rzymian skorzystali z pracowni VR. Dzięki goglom VR przenieśli się do ich świata. W Grecji m.in. zwiedzili wzgórze świątynne – Akropol, Teatr Dionizosa, Park Olimpu, a także obejrzeli z bliska Minotaura i greckie amfory. Natomiast w Rzymie pospacerowali wśród ruin Koloseum, Forum Romanum, Forum Trajana oraz obejrzeli posąg Cezara, a także mogli wejść w statek i do rzymskiego domu.

Zajęcia odbywające się z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości” są istotnym elementem budowania wśród uczniów kompetencji przyszłości.  

12.10.2022

Dyskoteka z okazji Dnia chłopaka.

Poniższy film został stworzony przez uczniów dzięki aparatowi i gimbalowi zakupionymi przez szkołę w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

07.10.2022

„Laboratoria przyszłości” to inicjatywa edukacyjna, która stwarza uczniom możliwości poznawania świata dzięki wykorzystaniu nowych technologii.

Uczniowie klasy 5d podczas lekcji historii podsumowującej wiedzę o pierwszych cywilizacjach skorzystali z pracowni VR. Dzięki goglom VR  mogli przenieść się do starożytnego Egiptu, by obejrzeć piramidy i sarkofagi faraonów oraz starożytnych Chin, aby przejść się po Murze Chińskim, i obejrzeć z bliska terakotowa armię. Zajęcia te były ciekawą formą podsumowania wiedzy zdobytej podczas poprzednich lekcji.

07.10.2022

„Laboratoria przyszłości” to program, którego celem jest prowadzenie zajęć w sposób angażujący uczniów i rozwijający ich zainteresowania poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii.

Uczestnicy koła chemicznego podczas zajęć, których tematem była budowa różnych atomów skorzystali z pracowni VR. Dzięki goglom VR mogli obejrzeć modele 3D różnych pierwiastków z układu okresowego i zapoznać się z ich układem elektronowym. Zajęcie te były ciekawym uzupełnieniem wiedzy zdobytej podczas lekcji chemii. 

28.09.2022

„Laboratoria przyszłości” to program, którego celem jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy oraz angażujący uczniów i rozwijający ich zainteresowania.

Uczestnicy koła historycznego dla klas szóstych podczas zajęć, których tematem był świat dawnych cywilizacji skorzystali z pracowni VR. Dzięki goglom VR mogli przenieść się m.in. do tajemniczego świata piramid i grobowców egipskich, budowli starożytnej Grecji i Rzymu oraz świata cywilizacji prekolumbijskich. Było to ciekawym uzupełnieniem wiedzy zdobytej podczas lekcji historii. 

26.09.2022

Uczniowie z klas 5a, 5b, 5c podczas lekcji o starożytnym Egipcie korzystali z pracowni VR i pracowali na sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Dzięki goglom VR mogli  z bliska obejrzeć wspaniałe i niesamowite piramidy oraz hieroglify, co było ciekawym uzupełnieniem lekcji historii.