W dniach od 17.10.2022 r. do 18.10.2022 r.uczniowie z klas 8b, 8d i 8f uczestniczyli w wycieczce do Oświęcimia, Pszczyny ,  Bielsko- Białej , Koniakowa ,  Istebnej oraz Kalwarii Zebrzydowskiej.

Pierwszego dnia młodzież zwiedziła Muzeum Zamek  w Oświęcimiu, gdzie w jego tunelach brała udział w grze interaktywnej „ Gra o Niepodległą”, która wywarła na nich duże wrażenie. Następnie udaliśmy się do Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau, byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady. Była to bardzo wzruszająca lekcja historii, gdzie w skupieniu i milczeniu słuchaliśmy naszych przewodników.

Drugiego dnia uczestnicy wycieczki zwiedzili Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej w Oświęcimiu. Jest to nowoczesne i multimedialne muzeum przedstawiające życie przed i w czasie wojny, ludności Oświęcimia i okolic.  Następnie podziwialiśmy i zwiedziliśmy zespół zamkowo-parkowy  w Pszczynie, dawnej rezydencji magnackiej, gdzie obejrzeliśmy paradną klatkę schodową, bibliotekę, salon wielki, jadalnię oraz apartamenty prywatne pary książęcej i apartamenty gościnne. Wszystkim ta rezydencja bardzo się podobała. Na koniec dnia, udaliśmy się do Bielska Białej, gdzie wybraliśmy się na  spacer z przewodnikiem  po mieście. Zwiedziliśmy Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej,                    w skład którego wchodzą m.in.: Zamek Książąt Sułkowskich oraz Stara Fabryka.

Ostatniego dnia młodzież zwiedziła Centrum Koronki Koniakowskiej, w którym zapoznana została z historią i specyfiką koronki koniakowskiej. Następnie odwiedzili zabytkową izbę regionalną- Chatę Kawuloka w Istebnej, gdzie w ciekawy sposób opowiadał o jej historii folklorysta-Janusz Macoszek.

Na koniec wycieczki młodzież odwiedziła Kalwarię Zebrzydowską, będącą manierystycznym zespołem architektoniczno-krajobrazowym oraz parkiem                                               pielgrzymkowym z XVII wieku -zabytek UNESCO. Obejrzeli znajdujące się tu kościółki, kapliczki i figury z najcenniejszym wizerunkiem Matki Bożej Kalwaryjskiej. Zmęczeni i pełni wrażeń wróciliśmy do Sanoka.